31 januari 2011

Träningsläger

Jo. Faktiskt.
Vi tillbringade en långhelg i Storhogna för att förhoppningsvis ge oss själva en extra kick i träningen inför Öppet Spår. Bra förutsättningar med vädret och fantastiskt fint underhållna spår brukar vara ett signum för Vemdalen/Storhogna/Klövsjö.
Bra förhållanden
Jag tog vägen förbi Rättvik på vägen upp för att hälsa på min pappa som fyllde år och fick se Siljan visa sig från sin bästa sida.
Fin vy över Siljan

Väl framme så var det bara till att ta fram snöskyffeln och börja skotta, det var helt klart ett tag sedan någon var i stugan. Jag hade tänkt jag skulle hinna få upp lite värme(elda upp stugan som jag råkade säga) innan Helena kom, men det sket sig ju. Hon var där innan jag hunnit skotta klart. Bara bra, mer tid tillsammans ju!
Första kvällen blev lite av försenat födelsedagskalas med ett par glas vin, kladdkaka med grädde och paketöppning. Helena fyllde ju år dagen innan.
Hon leve, HURRA HURRA HURRA HURRA!
Inte nyskottat
Sedan följde fyra dagar med underbar skidåkning. Visserligen lite växlande väder, men aldrig dåligt. Lite blåsigt var det dock på lördagen men annars riktigt, riktigt bra. Jag lyckades med konststycket att få till bra både fäste och glid alla dar. Ett par vurpor bjöds det på också. Mysigt att dyka med huvet först ner i snön i lite go hög fart. :) Bästa betyget får nog Katrinas 8km-spår som var perfekt kuperat och bjöd på rätt bra Vasaloppsterräng, även om Skalets något brantare milspår också är bra.
Vätskepaus

Men hur tänkte du med pannbandet egentligen karl...?
På lördagen lyxade vi till med att åka ner till Vemdalen och ta en fik på Åtgårdens café. Det var  en upplevelse, brandlarmet gick i köket och 80-talet hade hittat dit. Gott fika hade dom iaf, Helena fick tag i en grym äppelkaka och min morotskaka var inte dum den heller.
Äppelkakefika

Hej, jag kommer från 80-talet.
För den som gillar att åka längdskidor så kan jag varmt rekmmendera Storhogna/Vemdalen. För egen del så var varken första eller sista gången jag var där.

Dock första med så underbart sällskap.

0 kommentarer:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews