20 mars 2011

Utepremiär



Solsken från klarblå himmel och 5 grader varmt. Bra dag för vårpremiär för utecykling!
Det är fortfarnade alltför mycket grus och skit på vägarna för att ta ut racern så i vanlig ordning görs premiären på skogshojen:

Drygt fyra mil i lagom skönt soltempo som tillät lite spontan Geocaching.
1 gömma loggades och 1 låg under alldeles för mycket snö. Det får bli ett återbesök senare.
Att sverige är ett avlångt land fick jag åter ett bra exempel på idag. Medan jag var ute på cykelpremiär så åkte Helena 2 mil på långfärdsskridskor...


   
Liten paus för Geocaching mitt i turen

Skönt i solen!
Äntligen. Som jag har längtat hela vintern...
        




Midnattsfika på centralen
Förra veckan avslutades ju med att lämna Helena på nattåget. Efter det har veckan liksom varit mest skit. Jobbet har visserligen flutit på som fan och jag har fått hur mycket som helst gjort men det är inte kul att vara utan kvinnan i mitt liv. Jag blir sur och tvär och på riktigt dåligt humör. Nu har jag haft helgen "för mig själv" och det har varit hemskt. Jag vill inte!



Slöhög
Jag har ju varit hemma några veckor i sträck nu och skall fortsätta med det ett tag till. Normalt har jag ju åkt upp till Östersund i stort sett varje vecka. Något som min katt har lite åsikter om. Nu när jag varit hemma så länge har han antagit sitt vanliga lugna och godmodiga humör. 
Han kan konsten att slappna av den killen...









Veckans fundering:
Ska man verkligen ha tights när man ger sig ut och springer?















Det känns lite avslöjande ibland... 

1 kommentarer:

Helena sa...

En aning avslöjande Hasse msåt jag medge

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews