17 april 2011

Det är mycket nu

Det är helt otroligt vad prylar man samlar på sig som man inte tänker på förrän det är dags att flytta.
Jag har bott 15 år på samma plats, med samma förråd i både vind och källare. Det har blivit välfyllt kan man säga.
Just nu står det säckar och påsar och kartonger överallt i väntan på att antingen bli transporterade till återvinningsgården eller att bli hämtade av Lions. Det som inte skall med i flytten men är användbart skänker jag till välgörenhet. Det tar för mycket kraft och tid att sälja prylar på blocket för småpengar.
Jag har försökt bli av med lite möbler, men har inte fått ett enda svar. Helt otroligt.

Imorgon kväll skall jag köra skytteltrafik till återvinningen, det tar tid att göra saker när man måste göra allt själv. Dessutom har dom bara öppet på kvällstid två kvällar i veckan. Jag lär nog fylla en UFF-låda alldeles själv...
En aning rörigt


På tisdag kväll(hoppas jag) kommer Lions och hämtar ett par bokhyllor, en gammal säng, en sekretär, en rejäl trave böcker, gamla leksaker och annat löst. Sen kan jag börja packa flyttkartonger och städa när jag får utrymme att röra mig på.

Mindre än två veckor kvar till flytt.
Åtta arbetsdagar.
Bara fyra kvar som ensamboende.

Härligt.

0 kommentarer:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews