21 november 2011

Hej solen!


Hej, hej!
Jag testade ett nytt pass ikväll; BodyBalance.

En skön mix av Tai Chi, Yoga och Pilates som kommer att bli det perfekta komplementet till all annan ganska intensiv träning.
Jag får ju erkänna att jag var rätt spänd innan, hade ju liksom ingen aning vad jag kunde vänta mig egentligen, mer än att jag inte skulle kunna en enda rörelse..

Så; det hela inleddes med en klassiker, solhälsningen...nu vet jag hur den ser ut egentligen. Den följdes sen av ömse övningar, "hundens position" och allt vad dom nu hette.
Finns det en "kattens position" förresten...?
Jag stod och pratade med instruktör Monica en stund efteråt och konstaterade att förmodligen så tar det inte riktigt som det ska eftersom man inte kan övningarna ordentligt. Hon föreslog att jag skulle ställa mig längst fram nästa gång så hon kunde peka. Får väl bli så då. :)





Hursomhelst; man står där och tycker man har hyfsad koll på vad man håller på med, det känns som att man gör ganska snygga rörelser, men man undrar ju vem den där längst fram är, han som ser ut som kråka...där...längst fram...i spegeln.

0 kommentarer:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews