28 september 2010

50 Kanelbullar och 40 längder

Det är alltid bra att ha ett gäng kanelbullar i beredskap.
Om man får fikabesök t.ex.
Eller om man ska byta jobb och måste bjuda på avslutningsfika. Det ska jag.

Jag slängde ihop ett 50-tal kanelbullar av klassiskt snitt ikväll och det är ju rätt svårt att inte börja mumsa i sig dom redan nu. Med ett glas riktigt kall mjölk.

Jag har ett alldeles särskilt förhållande till kanelbullar. Det är det nog iofs många som har för det är något visst med en välbakad kanelbulle till fikat. Det är viktiga grejer.
SJ t.ex. har rätt bra kaffe i Bistron, men bullarna är väl sådär. Det tar liksom udden av fikan när man först får en klunk skapligt kaffe men bullen inte riktigt når fram.
Där har SJ en del att lära av t.ex. Statoil som håller hög klass både på kaffet och bullarna.

Man måste kanske väga in priset på fikan också.
SJ: 25 spänn inkl. påtår.
Statoil: 25 spänn utan påtår.

SJ har dessutom lite problem med att hålla jämn kvalitet. Det är stora variationer.
Bra i torsdags på väg till Östersund, sämre i måndags på vägen hem.
Det blir uppföljning nu i helgen när jag åker upp till flickvännen igen.
Statoil håller alltid samma höga kvalitet.
Vinnare i denna match måste alltså bli Statoil trots frånvaron av påtår.

Jag var iväg och simmade lite i kväll också.
Det är bra skönt att simma några längder nån dag i veckan, skön omväxling i träningen.
Flickvännen och jag ska ju dessutom göra klassikern tillsammans nästa år, det blir min andra och hennes första.
Vis av erfarenheten så ska jag simma mer för att vänja knäna vid den lite ovana rörelsen i bröstsimmets benspark så jag slipper halta omkring i tre veckor som efter förra årets Vansbrosimning.
Så jag började redan ikväll. 40 längder, 1000m.
Funderar på att skaffa ett 6-månaders kort på simhallen.
Jodå.




Till världens bästa flickvän:

Jag älskar dig!


0 kommentarer:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews