30 december 2010

Boka smart

Jag hade bokat resan till Ösd lite extra smart nu till nyår. Genom att ta regionaltåget till Gävle och kliva på X2000 där istället för i Stockholm så blev det halva priset mot att ta X2000 hela vägen från Sthlm.
Fiffigt.
Kunde ha varit.
Regionaltåget från Linköping var så sent att det inte skulle hinna till Gävle i tid och det fanns öht ingen personal på tåget att prata med heller. Alltså fick jag kliva av i Sthlm och boka en ny biljett från Sthlm till Gävle.
Dyrt.
Så istället för att spara 300:- så har jag förlorat 300. Yay liksom. Det blir ett samtal till SJ efter helgen.

Samtidigt kan jag faktiskt förstå att det inte riktigt funkar som det ska när det ser ut så här på spåren.



Skotta lite kanske?

Det är f.ö. väldigt mycket skidor och dunjackor ombord. Och unga stockholmsbrudar. Jag har två i närheten som är bra roliga:
"-Asså, det som är så himla jobbigt när man åker till fjällen är att det är typ kallt där…asså man har ju med sig termobyxor och så men man har ju typ inga kläder. "

Tog en sväng till bistron för lite middag SJ style:



Nu ska jag vila ögonen en stund innan jag ska byta stol i Gävle.

0 kommentarer:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews